Автомобілі та техніка

Скільки атмосфер потрібно накачувати в колеса автомобіля, щоб економити паливо?

Спори про зниження витрати палива автомобілем ходять вже дуже давно. Особливо загострюються обговоренні при підвищенні цін на пальне, а багатьом автолюбителям витрати на заправку почали серйозно бити по гаманцю. Деякі водії пересідають з потужних позашляховиків на малолітражки, але навіть витрата палива в 10-12 літрів на 100 кілометрів шляху відчутний.

Майже в кожному спорі з приводу зниження витрат на пальне зачіпається тема тиску в колесах. Я вирішив розглянути її детальніше і розповісти, чи є сенс перевищувати встановлені виробником параметри.Стаття буде корисною? Не забудьте поставити “палець вгору” і підписатися на канал!Для кожного автомобіля виробник розробляє рекомендації щодо накачування коліс.

Варто відзначити, що правильними вони можуть вважатися лише в тому випадку, якщо автовласник використовує шини “заводського” розміру. Дізнатися інформацію про рекомендовані параметри коліс можна дізнатися з керівництва по експлуатації. Також виробники зазвичай розміщують наклейку на центральній стійці з боку водія, де є всі необхідні дані.

Варто відзначити, що виробник автомобіля вказує рекомендований тиск в колесах, яке за фактом ні до чого не зобов’язує. Саме при таких параметрах машина проходила випробування на керованість, комфортабельність і інші характеристики. Але автовласник має можливість накачувати більший чи менший тиск у відповідності зі своїми побажаннями.

Багато водіїв звикли трохи перекачувати колеса для економії палива. Давайте розбиратися, наскільки це виправдано, і чи реально домогтися низької витрати пального.Журналісти та експерти вже не раз проводили випробування, що стосуються зниження витрати палива шляхом збільшення тиску в шинах.

Для цих цілей використовувався один і той же автомобіль, який їздив кілька сотень кілометрів по полігону. Потім робилися точні виміри, що дозволяють оцінити результат.Як правило, при проведенні випробувань тиск в колесах збільшували на 20-25% щодо заводських параметрів.

Наприклад, перший замір проводився під тиском у 2 атмосфери, а потім цей показник збільшували до 2,5 атмосфер. Такі дії давали результат, але не настільки значний. На практиці збільшення тиску на 25% призводить до зниження витрати палива приблизно на 2-3%.

Якщо при “заводському” тиску автомобіль споживав 10 літрів палива на 100 кілометрів шляху, то на перекачаних колесах показник знижувався до 9,8 літрів.Виходить, що економія від перекачування шин є. Але потрібно брати до уваги і негативні наслідки, пов’язані з подібними діями.

Високий тиск в шинах неодмінно позначиться на комфорті при русі, так як амортизуючі властивості коліс погіршаться. Це ж спричинить за собою підвищену навантаження на елементи підвіски. Сама гума також буде трохи швидше зношуватися під впливом високого тиску.
Приймає рішення сам автовласник, але перекачувати колеса більше, ніж на 25% від заводських параметрів, не рекомендується. Заощадити багато грошей не вийде, зате машина стане жорсткою, підвищиться ймовірність проколів.